PÅMELDING HER

  • LISE KLAVENESS, fotballpresident
  • FATEN LUBANI, Globale Sandefjord
  • SF KVINNER, treningsvillige og ambisiøse jenter
  • MORTEN FON, årets «SF Ambassadør»

Kvinnefotballen er i en enorm utvikling, og det går raskere enn de fleste drømte om. Se på publikumstallene i de store klubbene. Jentene fyller Emirates Stadium og Camp Nou. Vi ser samme trender i Norge, der Brann har suksess i Europa og stadig flere følger kampene både på stadion og på TV. 

I 2022 hadde Women Super League i England 16 millioner unike seere. Det virkelige interessante kommer når vi bryter ned tallene: Hele 8,4 millioner av de som så kvinnekampene så ikke på Premier League (over halvparten). 1,8 millioner av TV-seere som så EM for Kvinner, fulgte ikke med på VM for herrer. Kvinnefotballen treffer et nytt og annerledes publikum. Snittalderen er lavere, familiene flere, og kvinneandelen på tribunene er mye høyere enn i herrefotballen. 

For deg som sponsor betyr det at du når en helt annen og raskt voksende målgruppe hvis du sponsor kvinnefotballen. Det kan være lønnsomt, flest kvinner tar høyere utdanning, stadig flere kvinner kommer i leder- og styreposisjoner og de har stor innkjøpsmakt. Nå kan du bygge lojalitet til merkevaren din. Og din virksomhet tar samfunnsansvar gjennom å bidra til at Vestfold jentene får muligheten til å komme opp og frem.
  
Den 3. april vil du møte fotballpresident Lise Klaveness, som virkelig har satt kvinnefotballen på agendaen i Norge. Sammen med henne kommer Faten Lubani fra Globale Sandefjord og Jotuns konsernsjef Morten Fon. Få virksomheter har en så sterk bedriftskultur som Jotun. Pingvinisering, kaller Morten kulturbyggingen. Kan vi pingvinisere lokalfotballen?

Jentene i SF kommer, de vil opp og frem. Hovedtrener Fredrik Purser vil fortelle om SF Kvinners planer. Helge Krossøy samler trådene og utfordrer deltagerne. Kultur blir en rød tråd. Det blir omvisning på Jotuns nye informasjonssenter og tid til en prat. Jotun spanderer mat. Vi garanterer godt selskap! 

PÅMELDING HER