Jevn og god kamp mot Odd Kvinner for J16 regional
Det var gode rammer på Jotun Arena når vi tok i mot Odd Kvinner i J16 regional. En jevn kamp med mange gode prestasjoner endte til slutt 1-1.
Trenerne for J16 regional Trude og Lars oppsummerte kamp slik; synes vi har mye ballinnhav og styrer mye av banespillet. 1-0 kommer på brudd høyt i banen der Kine spiller fri Mille som setter den sikkert. På 1-1 er det vi som mister ball i oppspillsfasen og Odd straffer oss med scoring.
Vi er flinke til å bruke ball og skaper mye sjanser i begge omganger. Dette er en arena der vi skal tørre og der synes vi jentene er flinke. Vi hadde en stor trussel med våre eksplosive løp i bakrommet, bare marginer som gjør at vi ikke scorer.
Bakover er vi solide og ligger godt organisert, det er ikke mye vi slipper til Odd i kampen. Vi skal jobbe med å bli enda flinkere til å angripe som en enhet, de fremme blir litt for alene i perioder. Vi må ha enda mer sammensatte bevegelser i frispillingsfasen for å skape rom for hverandre.
Totalt sett og som alltid utrolig god innsats fra samtlige jenter, J16 regional er en veldig fin arena for jentene.
Stor takk til samarbeidsklubbene hvor spillerene spiller til daglig: Falk, Store Bergan, Flint, Teie, Runar, Sandar, Stag og Nanset.
Neste kamp spilles lørdag 13. juni kl. 15.00 mot Hønefoss, borte på AKA Arena.
#utvikling #referanser #nffvestfold